אינפוגן גני ילדים

באישור משרד החינוך

מזון בריא

טיפים למזון בריא וידידותי

  • מערכת אינפוגן
  • 11.03.2013

חטיפים הם מזון מועדף על ילדים (וגם על מבוגרים) – וזה לא בהכרח רע. חטיפים מזינים יכולים לרסן רעב, אך גם לספק חומרים מזינים. ריכזנו עבורכם

 

חטיפים הם מזון מועדף על ילדים (וגם על מבוגרים) – וזה לא בהכרח רע.

חטיפים מזינים יכולים לרסן רעב, אך גם לספק חומרים מזינים.

חטיפים בריאים לא חייבים להיות משעממים.

ריכזנו עבורכם מספר טיפים בנושא.

 

להקפיד על הג'אנק-פוד מחוץ לבית

אם אין בבית חטיפים לא רצויים הילדים לא יבקשו אותם.

גם אם התרגלו, באין ברירה הם יתרגלו גם לחסרונם.

 

להקפיד על דגנים מלאים

חטיפים המכילים דגנים מלאים (כמו בייגלה מחיטה מלאה) עדיפים, הם עשירים בסיבים, ויכולים לספק אנרגיה לאורך זמן.

 

ירקות לא חייבים להיות משעממים

צלחת ובה ירקות מגוונים חתוכים יכולה להוות אטרקציה נפלאה לנשנוש:

רצועות פלפלים במגוון צבעים, מקלוני מלפפון וגזר (כמובן לילדים מספיק גדולים ללעיסת הגזר), קולורבי, תירס גמדי ועגבניות שרי חצויות – יעודדו לטעום ולהתנסות.

 

אפשר לשלב גם מטבלים של גבינה לבנה, טחינה (עדיף טחינה בייתית משומשום מלא), חומוס או יוגורט.

אפשר באופן דומה להגיש צלחת פירות עם רצועות של בננות, אגס, תותים, פלחי תפוז או מנדרינה (בחורף) או אפרסק ושזיף (בקיץ). 

יש להקפיד על הגשה ללא גלעינים, ואם נדרש להסיר את הקליפה (להקלת הלעיסה לפעוטות) יש להביא זאת בחשבון מבעוד מועד.

 

לגוון ולהפתיע

בהמשך שילוב של אננס טרי, מנגו או פרי אקזוטי מיוחד אחר יכולים להוות שבירת שגרה ולהלהיב מחדש גם אם כבר מאסו בצלחת הפירות/ירקות הרגילה.

 

מתוק-מתוק זה טעם החיים

אוכל בריא לא חייב להיות תפל.

אפשר להמתיק את המזון בעזרת סילאן (דבש תמרים), דבש (לתינוקות מעל גיל שנה בלבד), או חמאת שקדים ('שקדיה').

 

הפגינו יצירתיות

בעזרת חותכני עוגיות אפשר לחתוך ירקות ופירות וכך לגוון בצורת ההגשה שלהם, ולכייף בעיניים, טרם הטעימה.

אפשר לנסות יחד לאכול פירות חתוכים עם מקלות אכילה (צ'ופססטיקס).

אפשר להכין יחד בלילת בלינצ'ס ולמלא אותה כמו בטורטיה, בפירות אהובים עם מעט יוגורט.

 

עידוד לעצמאות

על מנת לעודד את הילדים לעצמאות כדאי להשאיר בהישג ידם מיני מזונות מוכנים לאכילה (כמו קופסא ובה ירקות טריים חתוכים), כדי שבאופן חופשי ועצמאי ייקחו לעצמם.

 

לא להתפתות לגימיקים

תחום המזון כעת פונה למגמה של בריאות, חשוב להיות ביקורתיים, לבדוק היטב מה אתם קונים, ומה מכילים המוצרים.

מזון שכתוב עליו בגדול דל שומן (או ללא שומן טראנס) עדיין יכול חביות עשיר בקלוריות או בנתרן.

גם מזון ללא כולסטרול יכול להיות עשיר בשומן רווי או סוכר.

בכדי לבדוק זאת – יש לוודא היטב את התכולה שרשומה על התווית.

 

דוגמא אישית

ברור שהילדים מפנים גם את התנהגות הוריהם והמבוגרים שסביבם.

אם אתם מקפידים שלא לאכול פירות וירקות, אין סיבה שיראו בכך צורך או חשיבות.

תזכרו כי אם תלמדו את הילדים להעדיף מיני מזונות בריאים על-פני החלופות המתוקים והמלוחים הקיימים בשוק, הם יפתחו הרגלי אכילה בריאה להמשך חייהם.

 

תתחילו כבר היום – כדאי!

 

שתפו

תגובות