יש לך חשבון בפייסבוק?
באפשרותך להתחבר למערכת באמצעות חשבון ה-facebook שלך. לחץ/י על הכפתור כדי להתחבר.
באישור משרד החינוך
אורי בן החמש עומד להפוך "גיבור על".
הסיבה שמביאה אותי לחשוב כך היא שאני רואה אותו משתנה.
לאט, כל פעם קצת ועם הרבה רגעים של קושי אבל הוא מתחיל להאמין בכך מבפנים וזה הסימן עבורי שהוא יצליח.
חוסר ביטחון, עצבות, פחד או חרדה הן אוסף של חוויות גופניות ורגשיות לא מוצלחות שמעצבות את הדעה שלנו על עצמנו והעולם.
זה קצת מבלבל ולא תמיד ברור מה גורם למה.
אבל, דרך שימוש בתנועה ומשחק אפשר להביא את הגוף ללמוד יציבה אחרת ודרכה לשנות את הדעה שלנו על עצמנו - וכשלנו טוב, לכל הסביבה שלנו טוב.
למשל, כאשר אנחנו נמצאים במצב שבית החזה שלנו כפוף מידי והכתפיים סגורות זה משפיע, בין היתר, על כמות האוויר שנכנסת לריאות ועל האנרגיה והחיות שזורמת אל הלב שלנו.
מנגד, מנח לפשיטה קיצונית שבו בית החזה בולט מאוד ישפיע על הצורך שלנו בקבלת גירויים בלתי פוסקים וחוסר יכולת להיות קשובים באמת לעצמנו וסביבתינו.
מנחי הגוף והתבניות התנועתיות מתחילות להתפתח כבר בזמן ההיריון וחודשי החיים הראשונים וכבר שם אפשר לזהות אותם.
כשנבקש מילד לעמוד זקוף הוא יתקשה לבצע זאת לאורך זמן.
השינוי הוא פנימי ודורש ארגון מחודש של הגוף ושל היציבה.
כמו כן של מנח הראש וכפות הרגליים.
הבנת יחסי הגומלין בין השפעת מנחי הגוף על המחשבות והרגשות הוא אומנות בפני עצמה הדורשת חקירה והתבוננות מעמיקה.
אך תמיד ניתן לעזור ולשפר גם עם כמה תרגילים שיעבדו כמעט תמיד.
הושיבו את הילד על כדור פיזיו או על הרגליים שלכם והחזיקו אותו מאחור באמצעות הצמדת האגן אל הכדור.
דאגו שהרגליים שלו ברוחב אגן ולא בפיסוק רחב. הניעו את הכדור מעט קדימה, אחורה ימינה ושמאלה.
הצמדת האגן והרגליים תאלץ את בית החזה לבצע כפיפה, זקיפה וכפיפה צידית
בשנת החיים הראשונה ניתן לערסל את הילד כשמחזיקים אותו בערסול קדמי ומאפשרים לכל הגב להתעגל.
בעזרת שימוש בדמיון ומשפטי העצמה אפשר לשכנע כל ילד שהוא גיבור על כל השנה ולא רק בפורים
הכותבת היא יעל הכהן פרצ'ב, יועצת התפתחותית, חוקרת תהליכי מודעות ומתמחה בשיטת פלדנקרייז.
אתר: https://www.softsteps.co.il/
פייסבוק: https://www.facebook.com/softsteps.co.il
טל': 050-6390190