אינפוגן גני ילדים

באישור משרד החינוך

מזון-עך (צילום: Alexander Mils)

חיזוק המערכת החיסונית עם מזונות-על

מאיה עמית - מערכת אינפוגן | 13.03.2020

תזונה בריאה ומאוזנת היא בגדר חובה, מכיוון שהיא מגינה עלינו מפני מחלות שונות כמו השפעת העונתית, ובעיקר כעת, עם נגיף הקורונה.

 

ההעברה של נגיף הקורונה בין אדם לאדם מתרחשת באותה דרך בה מועבר שפעת; 
כאשר אדם בריא בא במגע עם הפרשות של אדם נגוע, 
כמו טיפות בהתעטשויות ושיעולים, ואפילו באמצעות נגיעה במשהו שנגוע נגע בו.

 

מה הסימפטומים?

תסמיני נגיף הקורונה דומים מאוד לתסמיני שפעת, למעט מקרים חריגים. 

 

הסימפטומים השכיחים של נגיף הקורונה כוללים:

 

  • חום  (מעל 38)
  • שיעול יבש
  • קוצר נשימה
  • כאבי שרירים ועייפות

למרות שתסמינים אלה דומים לתופעת שפעת, 
יש לציין כי נזלת וכאבי גרון בדרך כלל מעידים על זיהום בדרכי הנשימה העליונות ולא על נגיף הקורונה

 

 

כיצד למזער את החשיפה לוירוס הקורונה?

 

  • צמצם את המגע הגופני - לחיצת ידיים, נשיקה וחיבוק; כל מגע פיזי עם אדם נגוע גורם לסיכון להידבק בנגיף.
  • השמירה על ההיגיינה היא משמעותית - שטפו את הידיים עם סבון (במיוחד סבון אנטי בקטריאלי) ומים חמים.
  • אין לחלוק כוסות, כוסות, קערות, צלחות או כלים עם אף אחד, אפילו לא עם בני משפחה.
  • צמצם את הפעמים בהן אתם נוגעים בפנים (עיניים, אף, פה).
  • כסו את הפה והאף כשאתם מתעטשים או משתעלים, אך אל תשתמשו בידיים (אלא בנייר טישו או פנים המרפק9.
  • נסה להימנע מהצטרפות למפגשים גדולים של אנשים שבהם אין מספיק אוורור.
  • שלבו מזון-על בתזונה שלכם ושל משפחתכם 

 

 

מהם מזונות-על (Super Food)?

 

מזונות-על הם מזון עשיר בעשיר בויטמינים ובעלי איכויות רבות המועילות לבריאותנו ומחזקות את המערכת החיסונית הטבעית. 
מזון-על מכיל מכיל תרכובות מאוד חזקות וייחודיות מלבד ויטמינים ומינרלים חיוניים המגנים על מערכת החיסון שלנו,
בנוסף, היא  ביטול תורמת לסילוק חיידקים הפוגעים במערכת העיכול שלנו.

 

 

אלו מזונות-על יכולים לעזור במניעת נגיף הקורונה, ולהילחם בה?

 

יש רשימה ארוכה מאוד של מזון-על, שלכל אחד מהם היתרונות הייחודיים שלו, שניתן לשלב בתזונה. 
לכן, מיקדנו כאן את מזונות-העל שיכולים לחזק את מערכת החיסון  ולהגן מפני וירוס הקורונה.

 

תרד

 

עלי ירק כהים המספקים חלבון, ברזל, ויטמינים, מינרלים ובמיוחד מגנזיום,
התומך במערכת חיסונית בריאה, בין יתרונותיו האחרים.

 

שום

 

צריכת שום הוכחה כמגבירה את תפקודי מערכת החיסון,
כפי שהוכחה מדעית במהלך מחקר גדול שנערך במשך 12 שבועות.
שום יכול גם להקל על התסמינים הקשורים לשפעת, הדומים מאוד לזה של נגיף הקורונה.

 

אננס

 

אננס טרי מכיל חומרים מזינים, נוגדי חמצון ומספר תרכובות אחרות,
כולל אנזימים הנלחמים בדלקת ובמחלות.
אכילת אננס טרי תעניק למערכת החיסון חיזוק משמעותי.

 

ספירולינה

 

ספירולינה, זו אצה כחולה-ירוקה, היא נרכשת לרוב כאבקת אצות טבעית.
היא עשירה בחלבון ומקור טוב לחומרים מזינים ומעניקה למערכת החיסון 'דחיפה' חיובית משמעותית.
מאמר חשוב שהתפרסם לאחרונה בכתב-עת מדעי,
מצא ששילוב ספירולינה בתזונה על-בסיס קבוע, מועיל למאבק בוירוס הקורונה.

 

פטרוזיליה

 

הרבה אנשים חושבים שפטרוזיליה אינה אלא קישוט למזון,
כאשר למעשה היא מלאה בחומרים מזינים, ויטמינים ומינרלים החיוניים לבריאותנו.
ויטמין C שנמצא בפטרוזיליה משמש כמאיץ חיסוני מדהים וממלא תפקיד משמעותי במניעת הרבה מחלות שכיחות,
הוא מועיל למלחמה הטבעית נגד נגיף הקורונה.

 

מקלות וניל

 

מלבד האננס, הרבה אנשים עשויים להפסיק לזעוף על רשימה הזו.
רשימה זו של מזון-על מציגה מיני ירוקים "מפחידים" לתזונת הילדים (או המבוגרים) שאינם רגילים בכך.
אך, תשמחו לדעת שיש עוד מזון-על שטעמו מדהים.
תרמילי וניל או גרירי וניל (טהור) יש יתרונות בריאותיים מדהימים, במיוחד בכך שיש להם תכונות אנטיבקטריאליות, מרפאות ואנטי דלקתיות. 
זה מסייע בהגנה על מערכת החיסון וזה מוריד לחץ על הגוף, מה שמקל על ההתאוששות מפציעה ומחלות.

 

 

שמן קוקוס

 

שמן קוקוס, לצד שמן זית, הפך פופולרי יותר ויותר לשימוש במקום שמנים אחרים לבישול.
הוא עמוס בחומרים מזינים, ויטמינים ומינרלים החיוניים לגוף בריא, במיוחד השפעותיו המיקרוביאליות.
חומצות שומן בשמן קוקוס מכילות חומצה לאורית, שכאשר מתעכלות, היא יוצרת מונולאורין.
חומצה לורית יחד עם מונולאורין הורגים פתוגנים מזיקים כמו חיידקים, נגיפים ופטריות.

 

גזרים

 

בגזר יש ויטמין C, המחזק את המערכת החיסונית, ומסייעים לגוף להילחם במחלות.
על ידי שמירה על בריאות מערכת החיסון,היא עשויה למנוע מגוון של מחלות, כולל נגיף הקורונה.

 

 

גוג'י ברי

 

מקור טוב לוויטמינים ומינרלים, כולל ויטמין C, סיבים, ברזל, ויטמין A, אבץ ונוגדי חמצון.
למרות שהם טובים, חשוב לדבר עם רופא לפני שתתחיל לאכול אותם, במיוחד אם משתמשים בתרופות, אלרגיות לפירות או בהריון.
גרגרי הגוג'י מצוינים בהגנה על מערכת החיסון ובהגנה מפני שפעת.

 

יוגורט

 

ליוגורט ישנם מספר חומרים מזינים, ויטמינים ומינרלים החיוניים לבריאות,
ואחד מהם הוא ויטמין D המקדם את בריאות העצם ומערכת החיסון.

 

אלה רק כמה מזונות-על ברשימה שרבים עשויים לסייע במאבק נגד נגיף הקורונה. 
מומלץ לפני שמתחילים דיאטה חדשה ומשלבים מזונות אלו, חיוני תמיד להתייעץ עם רופא. 

 

זיכרו -
לא ניתן להילחם בנגיפים באנטיביוטיקה,
ולכן חשוב תמיד לשמור על אורח חיים בריא כדי לסייע במניעת מחלות מבוססות וירוסים ולהבטיח את בריאות הגוף.