אינפוגן גני ילדים

מיץ פרי טרי

100 אחוז מיץ פרי טרי

  • מערכת אינפוגן
  • 01.01.2017

מיץ פירות: טוב או רע לילדים? האם זה בסדר לתת לילד ? מיצי פירות לילדים - כולנו יודעים שפירות זה בריא ומזין. האם כך הדבר גם בעבור מיץ פירות?

 

 

האם כדאי לעודד את ילדנו לשתייה של מיצי פירות?

 

אלו תהיות מעניינות שלא תמיד אנו שמים עליהן את הדעת.

 

סוגים מסוימים של מיץ יכולים להוות חלק ממערך התזונה הבריאה שאנו מנסים להקנות למשפחתנו.

 

חשוב לדעת

 

מומלץ ביותר לסחוט בבית מיץ מפירות טריים, אם מפירות הדר, או אפילו מפירות קשים כמו גזר או תפוח (יש לכך מכונות סחיטה ייעודיות).

 

כמו כל מזון אחר או משקה גם מיצי פירות מכילים קלוריות, וצריכה מוגברת של מיצי פירות עלולה לתרום לעלייה במשקל.

 

במיץ פירות קנוי חשוב לשים לב לבחור ולהעדיף במיץ שרשום עליו "100 אחוז מיץ פירות", מאשר מיץ ממותק או אחוז חלקי של מיץ פירות.

 

למרות שבהשוואה בין סוגי המיצים הללו יהיו מספר דומה של קלוריות, ב-100% מיץ טבעי יהיו יותר ויטמינים ופחות תוספים מלאכותיים.

 

להרחיק את המיץ מן הארוחות.

 

מיץ הפירות מאוד ממלא ומשביע, לכן כדאי להרחיק את שתייתו ממועד הארוחה בחצי שעה.

יחד עם זאת, כדאי שלא לאפשר לפעוטות לצרוך מיץ בבקבוק אלא בכוס. 

 

היות וסוכר הפרי מגביר עששת, והשימוש בבקבוק משאיר אותו לאורך זמן בקרבת השיניים.

 

 

גבולות

 

כמו בכל דבר אחר, יש להגביל את צריכת המיץ:

 

עד גיל חצי שנה אין לתת לתינוק מיץ פירות – אלא בהוראת רופא (להקלה בעצירות).

 

מגיל חצי שנה עד לגיל 6 שנים מומלץ שלא לחרוג מ-170 מ"ל מיץ ביום.

 

גילאי 7-8 שנים מומלץ לצרוך עד 350 מ"ל.

 

לשם ההשוואה: 120 מ"ל מיץ פרי טבעי (100%) שווה למנת פרי.

 

וכמובן יש להביא בחשבון כי במיץ מקבלים פחות ויטמינים (שמתחמצנים במגע עם האוויר), ופחות סיבים מאשר בפרי השלם.