אינפוגן גני ילדים

הגיע הזמן לזוז

הגיע הזמן קצת לזוז

  • מערכת אינפוגן
  • 08.01.2016

מה עושים הילדים אחר-הצהריים? בין המחשב, הטלוויזיה, המשחקים בסמארט-פון של אמא או..

 

 

בעיקר בחורף, 

כאשר אנו מעדיפים שהות במקומות סגורים, והמשחקיות השונות בקניונים כבר הגדילו את ההוצאה החודשית בכמה מאות שקלים. 

 

אנו מוצאים את עצמנו מסתגרים בבית ומתקשים בבידור הילדים – ופונים לעזרת התוכן במכשירי החשמל.

 

אז איך לקום מהספה ולהפוך לפעילים יותר?

 

זמן מסך

 

צריך לשים גבולות גם במשך השהייה אל מול המסך – כולל כל פעילות צפייה ומשחק מול מכשיר אלקטרוני (טלוויזיה – צפייה או משחק, מחשב- צפייה או משחק, טלפון נייד, וכדומה).

 

כדאי לשמור על גבולות ברורים:

 

מומלץ להגביל את הצפייה לשעה אחת ביום (ולא יותר).

 

לא לאפשר צפיית טלוויזיה בשעה שלפני תהליך ההשכבה – למען שנת לילה טובה כדאי להפריד בין הצפייה לשינה עצמה.

 

במהלך ארוחת הערב לא לראות טלוויזיה או כל פעילות אלקטרונית אחרת.

 

גיוס המשאבים האלקטרוניים לטובתנו

 

כדאי לבחור, להעדיף ולשלב צפייה ומשחק בתכנים שדורשים תנועה.

לדוגמא משחקי קונסולות בטלוויזיה (wii, Xbox, פלייסטיישן וכו') שלמען הפעלתם דורשים את תנועת המשתתף.

 

יש משחקים בתחומי הריקוד, הספורט ואף הנגינה – אפשר להתאים את תחומי התוכן לתחום העניין של הילד.

 

במחקר שנערך במינסוטה ארה"ב, נמצא כי ילדים שמשחקים במשחקי קונסולה הדורשים תנועה שורפים יותר מכפול הקלוריות בזמן המשחק.

 

בנוסף, המשחק גם מפעיל שרירים, ודורש פיתוח מיומנויות תנועה מוטוריות – לפעמים אפילו מסובכות שלא ניתן לעודד בפעילות אמיתית בגינה (לדוגמא: פגיעה בכדור עם מחבט, הפעלת משוטים, וכדומה).

 

שילוב התנועה בתוך השגרה

 

שלבו טיולים רגליים קצרים באזור הבית, גם עם קצת קר... 

מעיל, צעיף וכובע מספיקים להגנה מפני הקור, ואפשר ללכת יחד למכולת, לדואר, למיכל המיחזור וכדומה.

 

אם ברשותכם כלב – צאו יחד לטיול רגלי עם הכלב בשכונה – אפשר אפילו אחרי ארוחת הערב, ולא ממש בשעות אחר-הצהריים.

 

שלבו את הפעילות הפיזית עם תחומי העניין של הילד:

 

ילד שאוהב לעשות עבודות יד ויצירה – אפשר לצאת החוצה לחפש חומרים בטבע לקולאז'ים של עלי שלכת, או איסוף ציור על אבנים שאספתם יחד מצדי הדרך.

 

ילד שאוהב לקרוא/לשמוע סיפורים – אפשר ללכת יחד ברגל לספריה השכונתית לקריאה משותפת.

 

ילד שאוהב לרקוד - שימו מוזיקה בבית וריקדו יחד או עודדו אותו להעלות מופע ריקודים בפניכם.

 

זיכרו הפעילות הפיזית חשובה מאוד - אם לא ניתן לקיימה בחוץ, צריך למצוא את הדרכים לעודד אותה גם בתוך הבית.

 

אפשר לרשום את הילד גם לפעילות בחוג

 

חינוך לספורט ולתנועה חשוב מאוד, ומקנה לילד גם הרגלים טובים להמשך חייו.

 

גילאי שנתיים עד 5 שנים

 

פעוטות בגילאים אלו כבר שולטים בתנועות בסיסיות רבות, אבל עדיין צעירים מדי עבור מרבית חוגי הספורט.

 

זה גיל שמתאים יותר למשחק חופשי שאינו מובנה, ועל כן מתאימים בעיקר חוגי תנועה.

חוגי תנועה במוזיקה, ריקוד וניתן לשלב גם שחיה (מודרכת בשילוב ההורה).

 

גילאי 5 עד 7 שנים

 

כבר ילדים בוגרים, כדאי לטפח ולשפר את טווח הקשב שלהם, הם מסוגלים לעקוב אחרי הוראות ולתרום לעבודת צוות וספורט קבוצתי.

 

בגילאים אלו כבר מתאימים כל חוגי הכדורגל, כדורסל, טניס, אתלטיקה קלה, אומנויות לחימה וכו'.

 

חשוב לזכור הילד עדיין מתפתח, ולכן שלב ההתנסות חשוב.

למרות שבחוגים יש גם מרכיב של מחויבות כספית, צריך לאפשר לילד לפרוש ולשנות את דעתו לאחר שהתנסה. 

שלא ייוצר מצב שהחוג הופך לעול, שהילד סובל מעצם ההשתתפות בו.

 

כמובן שכדאי לבדוק את הסיבות לרצונו לעזוב: 

האם אינו בשל? האם נתקל בקושי מוטורי? האם המנחה/המדריך לא נעים לו? האם נפגע לו הביטחון העצמי?

 

לשם כך חשוב להיות מעורבים בנעשה בחוג גם אם אינכם נוכחים כל הזמן במרחב ההתרחשות.

 

ובנתיים, 1,2,3... לקום מהספה ולזוז!

לאן?

לא משנה תמצאו את הכיוון המתאים לילד שלכם.