יש לך חשבון בפייסבוק?
באפשרותך להתחבר למערכת באמצעות חשבון ה-facebook שלך. לחץ/י על הכפתור כדי להתחבר.
באישור משרד החינוך
לרגע עצרתם וחשבתם מה בעצם הורה שמגיע לגן רואה?
מה הוא מחפש?
הדרך הטובה ביותר היא להיות לרגע – ההורה (רובנו גם היינו /או עדיין בשלב חיפוש מסגרת לילדים שלנו).
כשאנחנו כהורים הולכים לבחור גן מה אנחנו בודקים? מה אנו מחפשים? למה אנחנו מצפים?
בכניסה לגן אנו בעצם בודקים את החוויה.
למעשה אנחנו חשים את האווירה את הנעשה סביב.
ומה שרואות עינינו ניספג ויוצר חוויה.
חיובית או שלילית?
מה החוויה שאת הגננת בוחרת להעביר?
מה המסר, השאיפה, האג'נדה שלך כגננת ?
(צריך להיות ברור לכל הורה שנכנס - להשתקף לו מיידית).
אדייק -
ההורה רוצה להרגיש חלק מהחוויה שהילד שלו הולך לעבור כשיהיה חלק מהגן.
לדוגמה, חוויה מוזיקלית. אם יש דגש על חוויה של צלילים ומוזיקה במסגרת הגן.
אם מתקיימים בגן שיעורי ריתמוזיקה, או במפגשים מוציאים כלי נגינה לחוויה מוזיקלית, כדאי שבגן תהיה חשיפה לכלי המוזיקה.
שבמבט אחד ההורה יבין שבגן הזה המוזיקה היא חלק.
כשהמוזיקה נוכחת אצלך בגן – חשוב שכלי המוזיקה יהיו חשופים – ויהוו חלק מקירות הגן.
אם היצירות בגן – הן דגל הייחוד שלך, את יצירתית מאוד ומשקיעה הרבה זמן ומחשבה ביצירות, חומרים וכו'.
תני לזה להתנוסס בגאון על הקיר ולצעוק - כאן יוצרים!
אם הדגש הוא על הספר – והוא חלק חשוב בגן, את מאמינה בהקראת סיפור ושאנו עם הספר, תני כבוד לפינת הספר.
אם בתינוקייה – את מאמינה ברוגע חום ואהבה, כך צריכה להיות גם האווירה סביב.
וכך הלאה...
גם לגבי תחומים אחרים כמו אהבת הגינה / דגש על יוגה / גן ירוק וחינוך למיחזור וכו'.
החלל של הגן צריך לספק חוויה טובה שתעשה להורה המתבונן מהצד, נעים בבטן...
את החוויה אנו חווים בבטן.
והילד שלנו- הוא "הבטן הרכה" שלנו.
כך שהבטן של ההורה היא המטרה!
בהצלחה!
דפנה אלון-קירשנר
הכותבת היא דפנה אלון קירשנר - בעלים, סטודיו קטינא.
טל': 073-7586451
דואר אלקטרוני: dafna@ktina.com
פייסבוק - עיצוב גני ילדים- סטודיו "קטינא"
www.ktina.com