כוכב עולה בשמי הגן • אינפוגן גני ילדים

אינפוגן גני ילדים

באישור משרד החינוך

השפעת הגננת

כוכב עולה בשמי הגן

מערכת אינפוגן | 28.06.2017

לגננת בגן יש השפעה ארוכת טווח על הצלחת הילד – יותר מכפי שחשבו בעבר... זה מחקר שקושר את השפעות ארוכות הטווח של ההתערבויות החינוכיות בגיל הרך.

 

לאחרונה פורסמו תוצאות מחקר מעקב מקיף וארוך המתבסס על מחקר קודם

 המכונה "פרוייקט סטאר" (STAR Project), אשר מציג נתונים חדשים על הידוע בתחום.

צוות כלכלנים מאוניברסיטת הרווארד בחן את הקשר שבין חינוך בגיל הרך להצלחתם הכלכלית כמבוגרים.

 

 

 

מדובר במחקר שנערך במדינת טנסי (Tennessee) שבארה"ב בשנים 1985-1989, 

וכלל 11,571 ילדים בגן חובה ב-79 בתי ספר שונים ברחבי המדינה.

מרבית הילדים היו ילידי 1979/80, וסיימו את בית הספר התיכון ב-1998.

 

הילדים פוזרו באופן אקראי בין גני הילדים כאשר חלקם חברו לכיתות קטנות של 15 ילדים, 

וחלקם לכיתות גדולות של 22 ילדים.

 

צוות הכלכלנים, ובראשם פרופ' ראג' צ'טי (Raj Chetty) מהרווארד, 

בדקו קשרים בין סוג החינוך לו זכו אותם ילדים מ"פרוייקט סטאר" לבין הצלחתם הכלכלית כיום, 

אותם ילדים כיום סביב סיום העשור השלישי לחייהם.

 

מסקנות המחקר כפי שהוצגו על-ידי הצוות בכנס שנערך בנושא:

 

להשפעת החינוך בגני הילדים יש תהליך התפוגגות (fade-out-effect) לאורך השנים, 

במבחנים סטנדרטיים של רמות ידע שנערכו בתיכון לא נמצא קשר בין חינוך בגן הילדים לציונים. 

אך, הקשרים חזרו ושבו להיות משמעותיים שוב בעת בגרותם.

 

בניתוח עלות-תועלת של גודל הכיתה:

נמצא כי הילדים שהתחנכו בכיתות גן קטנות הרוויחו יותר בשכרם השנתי בבגרותם.

 

ובניתוח עלות-תועלת של איכות איש החינוך בגן:

נמצא כי שיפור המחנך בגן השפיע לחיוב של 2.9% בהכנסה השנתית של הילד הבוגר.

 

זהו מחקר ראשון אשר קושר ומעריך את השפעות ארוכות הטווח של ההתערבויות החינוכיות בגיל הרך.

 

 

 

לסיכום המחקר המלא

שתפו

תגובות