אינפוגן גני ילדים

באישור משרד החינוך

סידן בתזונת פעוטות וילדים

סידן בתזונת פעוטות וילדים

מערכת אינפוגן | 08.05.2018

הסידן הוא אחד המרכיבים החשובים ביותר ביותר בתזונה שלנו. הדרישה הגדולה של הגוף לסידן היא בעיקר בגיל הילדות, ההתבגרות, הריון והנקה.

 

הסידן הוא אחד המרכיבים החשובים ביותר ביותר בתזונה שלנו.

סידן הוא המינרל הנפוץ ביותר בגוף, הוא מספק לעצם חוזק ויציבות.

הוא תורם למרכיב המבני של העצמות, השיניים ורקמות רכות אחרות חיוניות של הגוף, כמו-כן לתהליכים מטבוליים.

12% ממשקל גוף המבוגרים מהסידן (כשמרביתו 99% מאוחסן בעצמות ובשיניים).

מחסור בסידן מביא בסופו של דבר לעצמות חלשות המועדות לשברים ואף עוויתות (התכווצויות) של שרירי השלד.

 

הדרישה הגדולה של הגוף לסידן היא בעיקר בגיל הילדות, הבתבגרות הריון והנקה כאשר כמות הסידן הממומלצת משתנה בהתאם לגיל.

מומחים רבים מאמינים כי אנשים קשישים צריכים לקחת ככל 1,500 מ"ג כדי לסייע במניעת אוסטופורוזיס (רככת).

בהריון ובהנקה גם כן מומלץ להתייעץ ולשקול הגדלה במינון הסידן הנצרך בשל שינוי בצפיפות העצם.

 

מוצרי חלב, דגים ובשר הם מקורות ידועים לסידן אך גם מקורות צמחיים כמו:

ירק ירוק עלים כמו תרד וברוקולי, גם סלק וקטניות (אפונה, עדשים, סויה וכו')  

ואפילו שקדים  ושומשום  (שבמסוכנים לילדים קטנים) הם מקורות ראויים לסידן.

ספיגת הסידן מושפעת מגורמים רבים, כולל גיל, הכמות החסרה בסידן, ומהם המזונות הנאכלים במקביל.

 

ויטמין D (בתוסף מלאכותי או בספיגה ישירה מהשמש) מעודד ומגביר את ספיגת הסידן.

מוצרים המכילים מרכיבים כמו קקאו או מלח מעכבים ומונעים את ספיגת הסידן.

 

סידן יכול להמשיך ולחזק את העצמות עד גיל 20-25 כאשר מסת העצם הגיעה לשיא. 

לאחר נקודה זו, העצמות שלך יכולות רק לשמור או לאבד את הצפיפות שלהם לגדול החלשות כחלק טבעי של תהליך ההזדקנות.

 

הגבינה מכילה את החומרים המזינים  כמו חלב, אבל רוב הגבינות (בעיקר הקשות) מכילות רמות שומן רווי ותוספים של מלח . 

היוגורט עשיר לרוב בוויטמין B2. 

יש מיני יוגורט המכילים חיידקים "טובים" אשר בריאים עבור מערכת העיכול (פרוביוטיקה). 

יוגורט המכיל פירות לעתים קרובות גם מכיל רמות סוכר גבוהות. 

וכן חשוב לזכור כי הצהרת"דל שומן" אינה בהכרח מעידה על תכולת קלוריות נמוכה. 

 

תמיד כדאי לבדוק את התוויות על אריזת המוצר.

 

 

 

שתפו

תגובות