אינפוגן גני ילדים

באישור משרד החינוך

מחאת האמהות

מחאת האמהות

  • מערכת אינפוגן
  • 27.04.2011

אם נמאס לכם מהמחירים המופקעים של מוצרים וציוד לתינוקות וילדים, אז מחאת האמהות היא בדיוק בשבילכם. גל המחאה הגיע להורים לילדים בגילאי הגן.

 

בדיוק בשבילכם: מחאת האמהות

 

אם נמאס לכם מהמחירים המופקעים של מוצרים וציוד לתינוקות וילדים, אז מחאת האמהות היא בדיוק בשבילכם. בקבוצת הפייסבוק וסביבה תוכלו גם לקבל הרבה טיפים לצרכנות נבונה יותר

 

גל המחאה ששוטף את הארץ הגיע בימים האחרונים להורים לילדים בגילאי הגן.

 

ליאת ורדי-בר שותפה באתר ההורות

בלינג בלינג, היא היוזמת של קבוצת המחאה בפייסבוק אשר ריכזה סביבה בתוך ימים ספורים למעלה מ- 4000 הורים פעילים ואיכפתיים. נכון לעכשיו, הפעילות היא בעיקר במסגרת דף הפייסבוק של היוזמה ("צרחת האמהות"), אבל הפעילים מתכננים לצאת בקרוב מהבית ולהתחיל לצעוד.

 

מחאת ההורים יוצאת כנגד השתוללות המחירים בכל מה שקשור למוצרים לתינוקות ולילדים - חיתולים, תחליפי המזון, צעצועים, בגדים ועוד כהנה וכהנה.

 

זוהי מחאה שמשרתת את כל ההורים באשר הם. בימינו, זוג הורים עם השכלה אקדמית ומשרות מכניסות בקושי מצליח לגמור את החודש – גם בגלל יוקר המחייה הכללי בארץ וגם בגלל ההוצאה הבלתי נתפסת על גידול ילד בישראל. ההוצאה לזוג עם ילד אחד (בגן פרטי או לחילופין - גן עירוני וצהרון), עולה על 4000 ש"ח בחודש. מה שנקרא: חינוך חינם.

 

בדף הפייסבוק תוכלו למצוא, בין השאר, רשימות של רשתות שמפקיעות מחירים לצד רשתות, יצרנים ומשווקים שמאמינים במחירים שפויים.

 

ליאת, איך כל זה התחיל?

 

"משהו מבעבע בי כבר כשנה, מאז שנעשיתי אמא, ורק הולך ומחמיר ככול שהעלויות גדלות. הגענו למצב שאנחנו פשוט לא עומדים בזה יותר.

 

בשבועות האחרונים הרגשתי שהקרקע בשלה היום יותר למחאה מסוג זה, ואחרי הכתבה בדה-מרקר בסופ"ש האחרון החלטתי להרים את הכפפה ולעשות מעשה. פתחתי קבוצה, ומשם כדור השלג פשוט התחיל להתגלגל. הסיקור בעיתונות הארצית עזר להעלות את המודעות לנושא ולקבוצה ותוך מספר ימים יש לנו קרוב ל-4000 חברים חדשים.

 

היופי האמיתי הוא בכך שזו מחאה שכולם תומכים בה, ומדיה מחבקת אותנו. אחרי הכל, כולנו נמצאים באותה הסירה".

 

מהן המטרות של הקבוצה?

 

"המטרה העיקרית היא קודם כל להוריד את רף המחירים של המוצרים הבסיסיים שהורים צורכים וקונים כגון: חיתולים, מוצצים, גני ילדים, כאשר הכוונה היא להוריד את המחיר לדיפולט קבוע ולא למחיר מבצע קבוע או משתנה.

 

הכוונה היא לא להתנגח, אלא להשמיע קול אל מול החברות והמותגים ולהגיד 'עד כאן' - אם אתם לא איתנו אנו לא איתכם".

 

ברמה הרחבה יותר אני חושבת שהמחאה הזו מצטרפת ומשתלבת עם המחאה המרכזית של מעמד הביניים נגד הדיור, הקוטג', הדלק וכל השאר. אנחנו פשוט לא שורדים את יוקר המחיה כאן בארץ והגיע הזמן לשנות את הדברים".

 

מהו הצעד הבא שלכן?

 

"ביום חמישי הקרוב אנחנו מתכננים צעדת עגלות בתל-אביב ולאחר מכן פגישה של הגרעין האקטיביסטי כדי לתכנן את המשך המחאה.

 

אני מזמינה את כולם, כל אחד ואחת, להצטרף אלינו לצעדה וגם לפגישה. אתם מוזמנים ליצור איתי קשר דרך הקבוצה או דרך המייל".

 

עניין צרכני פשוט

 

עוד פעילה מרכזית במחאה היא חלי גורסוי, מנהלת את הבלוג 2bmommy וגם את אתר Baby Buy שמרכז מבצעים למוצרי תינוקות, ומומחית לצרכנות הורים.

 

פנינו אליה כדי לשאול על פערי המחירים ועל הדרכים שלנו לפעול כצרכנים.

 

חלי, עד כמה ישנם פערי מחירים בין הרשתות השונות בקניית מוצרים זהים?

 

"בין הרשתות השונות ניתן למצוא במקרים רבים פערים של בין 10-30% על מוצרי תינוקות מאותו המותג. מהשוואות שערכתי על לא מעט מוצרים, בין אם בסיבוב ספונטני בחנות או מתוך פרסומים, ניכר הבדל משמעותי.

 

הבעיה העיקרית היא שלעיתים רשתות גדולות מורידות מחיר של מוצרים ספציפיים אך המחירים של יתר המוצרים נשארים כשהיו, וההורה שכבר נמצא בחנות, יעדיף לרכוש במקום את יתר המוצרים שרצה לקנות, גם אם הם יקרים מעט יותר. במיוחד כאשר רוכשים חבילת לידה ומתמקדים במוצרים הגדולים - ריהוט, עגלה, סלקל. במצב כזה מחיר המוצרים הקטנים הופך לפחות משמעותי, למרות שגם שם החנות בדרך כלל גוזרת קופון.

 

למשל בתחום מוצרי הטיפוח והחיתולים לתינוקות, גיליתי פערים משמעותיים בין רשתות הפארמים (ניו-פארם, סופר-פארם) ורשתות השיווק הגדולות (מגה, חצי חינם, שופרסל) שמדי חודש מוציאות המון מבצעים על מוצרי תינוקות. אם רק מחפשים, אפשר למצוא אותם מוצרים בדיוק במבצעי 1+1 או בהנחות משמעותיות של 30-40% לעומת החנויות למוצרי התינוקות.

 

 

יצא לי גם להתקל במבצעים על עגלות או מוצרים גדולים שגם בעת מבצע, עדיין יש חנויות קטנות יותר שמוכרות את אותו המוצר בסכום נמוך יותר".

 

תני בבקשה כמה טיפים להורים טריים, בכל מה שקשור לקניות לגילאים אלו?

 

"ראשית - אל תתעצלו. תעשו סקר צרכנות, תכנסו לפורומים, תלכו לפחות ל-3-4 חנויות שונות ותשוו בין מחירי מוצרים מתוך רשימת הלידה, תתייעצו עם חברים שהם כבר הורים לגבי הפריטים שהם הכרחיים ואלו שלא. 

 

אל תתפתו לרכוש בגלל לחץ של מוכר בחנות שהמבצע יסתיים או שהמלאי יגמר. נתקלתי גם בסיפורים על אנשים שהמוכרים ממש איימו שהמחיר של העגלה יעלה. במרבית המקרים העגלה תחכה באותו המחיר גם בעוד יומיים או שבוע וככל שחולף הזמן הדגמים מתיישנים והמחירים רק יורדים מאחר ונכנסים לשוק דגמים חדשים.

 

כאשר אתם מבצעים הזמנת לידה, תמתינו לשבוע 30 לפחות. השתדלו לרכוש את העגלה והריהוט באותו מקום וכך תוכלו לקבל הנחה יפה ומשמעותית יותר על כל הרכישה.

 

היו שקולים בהחלטותיכם. אין צורך להשקיע אלפי שקלים על מיטה ושידה מעוצבת שבהמשך עם כל הפריטים שיש בחדר, אף אחד לא שם לב אליהן יותר מדי, אפשר לרכוש שידה סטנדרטית ומיטה פשוטה בעלות של 1500 ש"ח.

 

זכרו שההוצאות אחרי שהתינוק מגיע הן רבות ובלתי צפויות ונשים רבות מעדיפות להאריך את חופשת הלידה כך שיתכן שיהיו לכם חודשיים שלושה ללא הכנסה. 

 

אוניברסיטה וטרמפולינה - אין צורך ללכת על הכי יקר שיש. לילד שלכם זה לא משנה של איזה מותג הצעצועים שלו. נסו להזכר בצעצועים שהיו לכם כשהייתם קטנים - במרבית המקרים היו אלו צעצועים ישנים שעברו אלינו מאחים או משפחה, והנה, יצאנו בסדר! את הציוד הגדול אפשר לחפש גם ביד 2, יש מאות פריטים במצב מצוין כמו חדש  - עגלות, ריהוט, מוניטורים, מושבי בטיחות ועוד.

 

אפשר לצרוך בצורה נבונה יותר, ולהניח בצד את השיקולים האמוציונאלים.

 

 

שתפו

תגובות