אינפוגן גני ילדים

באישור משרד החינוך

שינה טובה

לישון כמו תינוק- חשיבות השינה

מערכת אינפוגן | 06.04.2016

חשוב להפוך את חווית השינה של הילדים לחיובית. להורים יש השפעה מכרעת על טיב ואיכות החוויה, בעזרת אימוץ שגרת שינה קבועה. שנתו של התינוק

 

שנתו של התינוק או הפעוט נראית לנו כאחד הדברים המתוקים ביותר, יעידו על כך כול אב או אם שצפו במלאך הפרטי שלהם בנמנומו.

ההורים תמיד רוצים בטוב ביותר בעבור ילדיהם, ומודעים לגבי חשיבות שנת הלילה להתפתחותם וגדילתם של הפעוטות.

 

התפתחות הרגלי השינה

 

רק בין שישה לשניים עשר שבועות לאחר הלידה מתחיל להתפתח אצל התינוק הרך אותו מנגנון המכונה שעון ביולוגי.

זה המנגנון שמבדיל בין יום ללילה, וזה הזמן שכדאי ורצוי להתחיל בהנחלת סדר היום.

שמירה על מועדי יקיצה קבועים וסדר יום כמו אכילה, מנוחה ומשחק קבועים ומוגדרים.

זה יכול לעשות הבדל בין תינוק עצבני לרגוע, ומאפשרת יצירת מעבר חלק יותר לשינה.

 

לא רוצים לישון

 

הורים רבים חשים תסכול וכעס על הפעוט שמסרב ללכת לישון, ומתעורר שוב ושוב באמצע הלילה.

הסיבות שמפריעות לפעוט לישון יכולות להיות רבות ומגוונות החל מגזים ועד לצמיחת שיניים.

בנוסף, קיימת תופעה המכונה "נדודי שינה של הגיל הרך" (Behavioral Insomnia of Childhood), זו בעצם יצירת קשר מחשבתי (אסוציאציה) לא תקין בין מצב השינה לנוכחות ההורים.

זו אינה בעיה התנהגותית אלא הֵקְשֶר ספציפי שיוצר בעיה פיסיולוגית.

הטיפול בבעיה יתבסס על ניתוק ההֵקְשֶר השגוי ונסיון ליצירת הֵקְשֶר חדש תקין חלופי, ועדיף שיעשה במסגרת ייעוץ עם איש מקצוע כמו רופא, פסיכולוג או יועץ חינוכי מוסמך.

 

יש לזכור כי הרגלי השינה של הפעוט מעוצבים כבר בינקותו, ואלו ישרתו אותו גם בבגרותו.

 

לקריאה נוספת - ריכזנו עבורכם 4 טיפים לשגרת שינה בריאה.

שתפו

תגובות