אינפוגן גני ילדים

באישור משרד החינוך

חיזוק המערכת החיסונית

חיזוק המערכת החיסונית בחורף

מאיה עמית | 30.12.2016

קור אינו גורם למחלות. אבל, הקור גורם לנו להסתגר במרחבים מחוממים וסגורים, שזה מקור נפלא להתרבות חיידקים והדבקה. מספר עצות וטיפים בנושא

 

מה ניתן לעשות כדי לחזק את המערכת החיסונית של ילדינו?

 

ריכזנו מספר עצות וטיפים בנושא חיזוק מערכת החיסון:

 

תזונה:

 

שתיית מים – כשקר לנו, פחות חשים בצמא. אך, שתיית מים חשובה מאוד לשמירה על בריאותנו. חייבים להזכיר לילדים לשתות ולהרבות בהזדמנויות שתייה (בקבוקי שתייה זמינים, עידוד שתייה באופן יזום וכו').

 

מזון  - גם מערכת החיסון תלויה בתזונה ובמזון הנכנס אל הגוף. חשוב להקפיד על תזונה מאוזנת הכוללת: ירקות, פירות, דגנים (רצוי מלאים), בשר (כדאי עשיר בברזל).

 

ויטמינים:

 

ויטמין C – נחשב כוויטמין ה"רשמי" של עונת החורף. כדאי להרבות באכילת מאכלים המכילים ויטמין C כגון: פירות הדר, פלפל אדום (טרי), מיץ חמוציות, ברוקולי, תות שדה, אפונה ירוקה, קיווי. שימו לב שוויטמין C אינו יציב ובעל נטייה להתחמצנות לכן, ככל שהמזון בא במגע עם האוויר (כמו ביצירת מיץ פרי) או בשינוי טמפרטורה כמו בחימום, אפילו בהפשרה ממצב של הקפאה האפקטיביות שלו פוחתת עד לכדי הריסתו המוחלטת. ויטמין C תורם לספיגת ברזל אך במנות גדולות עלול לפגוע בספיגת וויטמין 12 B.

 

ברזל – מחסור בברזל מחליש את המערכת החיסונית לכן כדאי להקפיד על מזון שמכיל ברזל כמו בשר (שמכיל גם אבץ, שחשוב למערכת החיסון), או מן הצומח כמו: צימוקים (זהירות – מכיל סוכר רב ומסוכן לפעוטות בשל סכנת חנק), אפרסמון, עדשים, שעועית לבנה, פולי סויה, גרגירי חומוס, קינואה, דגנים מלאים.

 

חיידקים טובים:

 

 פרו-ביוטיקה- המעיים שלנוהם חלק ממערכת ההגנה על הגוף, רוב החיידקים והווירוסים מדביקים אותנו דרך המעי. לכן, כדאי לחזק את הגוף בתוספים פרו-ביוטיים אם ביוגורט פרו-ביוטי, או באבקה הנמסה במגע עם נוזלים (יש אבקות ייעודיות לילדים ופעוטות).

לקריאה נוספת: איך נשמור על בריאותנו בחורף?

שנהיה בריאים...